google245fd6c08c7d5c08.html snabblankar.seSvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

20 november 2015

Tidsbrist, träning och kreativitet

Pendling till och från jobb, skjuts till aktiviteter, laga middag, hjälpa med läxor......listan är lång på vad man ska hinna med en helt vanlig vardag och den ser olika ut för alla. Föga nytt, jag vet!

De dagar man har körning (vi turas om med andra föräldrar) till barnens aktiviteter kan det bli lite tajt med tid. Att utnyttja tiden när barnen har sina aktiviteter har blivit ett bra alternativ för mig. Har man tur kanske det finns ett gym eller en simhall i anslutning till barnens aktivitet, då är det ju bara att köra under tiden de tränar. 

Är det inte så finns ju alltid - utomhus! Och utomhusträning är kul och kan varieras i det oändliga. Sen är det ju det där med vädret....Och ja det kan vara motigt att, som för mig igår, frusen och grinig (över det trista vädret) kliva ur bilen ut i regnet och köra någon form av träningspass. Men som vanligt tar det (för mig) ca 1 km löpning så kommer endorfinerna smygande. Irritationen minskar och jag börjar känna mig lite lättare och gladare. Det regnar ju faktiskt inte så mycket heller...... ;-) Och man behöver ju inte köra något megapass, allt är bättre än inget. Igår sprang jag en kort sträcka på ca 4 km och använde mig av det som fanns under vägen för att variera träningen lite. Backar är grymma! Det finns otaliga övningar att köra i backar. För att inte tala om bänkar. Bara att kliva upp och ner à la step-up så får man grymma ben- och rumpmuskler. Armhävningar går utmärkt att gör mot en bänk och likaså tricepsövningar som dips. för Sedan har vi ju alla lekplatser som finns nästan överallt. Här handlar det bara om att använda sin kreativitet och den kommer med endorfinerna :-D

Hur får ni in er egen träning i vardagen?

Inga kommentarer: